Over ons >> Eurofins Scientific >> Leadership Charter

Leadership Charter

Sidebar Image

Groep Leiderschap Filosofie (Hoe de Groep Eurofins leidt)

Eurofins Scientific is een gedecentraliseerde, niet-bureaucratische, snel evoluerende groep van ondernemers. Divisieleiders van de Groep gedragen zich als aandeelhouders tegenover de directeuren van Eurofins-bedrijven en:

  1. Stellen het kader waarin leiders van Groep bedrijven kunnen doen slagen:
    • Zorgen ervoor dat bedrijven samen een homogene markt creëren en beheren
    • Gaan uit de weg.
    • Geven ondersteuning indien gewenst.
  2. Selecteren, ontwikkelen en behouden de beste leiders:
    • Stimuleren een op waarde-creatie-gebaseerde meritocratie
    • Belonen van vooruitgang in economische winstgroei door het delen van waardecreatie met uitstekende leiders.
  3. Toewijzing van kapitaal volgens rendement op geïnvesteerd vermogen.
  4. Verzorgen volledige transparantie, gemeenschappelijke financiële systemen en beleid. 

 

Gedrag en competenties verwacht van leiders van Eurofins

  1. VISIE: Bepaal en communiceer een duidelijke visie en strategie
    • Ontwikkel een klantgerichte visie op de toekomst - denk groot.
    • Ontwikkel strategieën om de uitvoering van de visie te vergemakkelijken.
    • Gebruik verschillende communicatiemiddelen om ervoor te zorgen dat mensen de visie en strategie kennen.
    • Houd teamdiscussies om het inzicht in de visie en strategie te controleren en verbeteren.
  2. DOELEN: Stel ambitieuze doelen op basis van strategie en visie
    • Stel actieplannen op met een duidelijke verdeling van verantwoordelijkheden.
    • Neem obstakels weg, zodat mensen de strategie kunnen implementeren.
    • Stel doelen vast die consistent zijn met de visie en strategie. (mensen weten hoe ze op operationeel niveau kunnen bijdragen).
    • Houd doelen simpel, focus en handhaaf altijd een consistente koers.
  3. KLANT OBSESSIE: Wees een vertrouwde en betrouwbare partner voor klanten
    • Werk met passie om verwachtingen van klanten te overtreffen en hun vertrouwen te winnen.
    • Vraag systematisch om feedback en streef voortdurend naar verbetering van de klantervaring.
    • Moedig teams aan om kennis met klanten te delen en hen te helpen hun doelen te bereiken.
  4. HIRE THE BEST: Aantrekken, ontwikkelen en behouden van experts
    • Gebruik enorme energie en tijd om het beste te vinden en in te huren.
    • Verhoog de gevraagde prestaties bij elke nieuwe aanstelling en promotie.
    • Herken uitzonderlijk talent en geef hen rollen met echt teamleiderschap.
    • Zorg ervoor dat excellente medewerkers plezier hebben en bijdragen aan het beste van hun kunnen.
  5. INSPIREREN: Inspireer passie om uitstekende prestaties te bereiken
    • Demonstreer een sterke gedrevenheid voor uitvoer van hoge kwaliteit.
    • Stel de hoogste normen en lever altijd meer dan nodig is.
    • Creëer positieve spanning om het maximale uit mensen te halen.
    • Verwacht en herken altijd hoge prestaties.
  6. MACHTIGEN: Machtig en motiveer teams
    • Creëer of beïnvloed een omgeving waarin mensen presteren, groeien, bijdragen en plezier beleven.
    • Toon vertrouwen in mensen.
    • Zorg voor de motivatie van mensen.
    • Laat mensen hun eigen ideeën implementeren.
    • Daag mensen uit op een constructieve manier.
  7. UITVOEREN: Zorg voor de implementatie van strategieën
    • Monitor vooruitgang op kritieke acties en statistieken / KPI's. Wordt snel hands-on als dingen ontsporen.
    • Implementeer beslissingen snel en effectief.
    • Blijf verbonden met details en duik diep in het bedrijf wanneer dat nodig is.
  8. RESULTATEN & EIGENDOM: Lever winstgevende en duurzame groei
    • Zoek onveranderlijk naar manieren om bestaand bedrijfsrendement te verbeteren.
    • Verstrek financiële steun voor ideeën met een grote impact.
    • Zorg voor een gebalanceerd overzicht tussen korte termijn doelen en innovatieve, lange termijn, groei.
    • Wees erg kostenbewust. Besteed de middelen van het bedrijf zuinig.
  9. ACTIE: Stimuleer pro-activiteit en initiatief
    • Toon sterke vooroordelen voor actie.
    • Op statistieken gebaseerd, maar bereid om te beslissen zonder uitgebreide analyse - veel beslissingen zijn omkeerbaar.
    • Weet dat snelheid van actie ertoe doet.
    • Waarde-intuïtie en berekend risico nemen.
  10. BEN EEN ROLMODEL: Leid door het goede voorbeeld te geven en verdien vertrouwen.
    • Demonstreer een sterke gedrevenheid voor uitstekende resultaten.
    • Blijf geconcentreerd, houd het simpel en consistent.
    • Luister aandachtig, spreek openhartig en behandel anderen respectvol.
    • Wees duidelijk over verwachtingen, richting en eisen.
    • Doe wat je zegt dat je doet en toon commitment.
    • Toon integriteit en geloofwaardigheid - wees vasthoudend.
    • Wees zuinig. Voltooi meer met minder.
    • Behoud ruggengraat. Ga niet akkoord en daag uit als je niet overtuigd bent, maar toon volledige toewijding als een definitieve beslissing is genomen.
  11. INITIEER VERANDERING: Initiëren en sturen van verandering in een onzekere toekomst
    • Vraag altijd de status-quo (kunnen we het beter doen? Is er een andere manier?).
    • Spot kansen heel snel.
    • Kom met alternatieven, creatieve oplossingen voor onvervulde behoeften, problemen en eisen.
    • Vorm een ​​cultuur die verandering en innovatie ondersteunt.
  12. GRENZENLOOS: Gelegenheid geven aan- en promoot de opbouw van een intern netwerk om zakelijke kansen te optimaliseren
    • Doe namens het hele bedrijf in plaats van alleen het eigen team.
    • Blijf constant bewust mensen van buiten het team aantrekken en faciliteer/promoot de beste teamleden overal in de hele Groep.
    • Creëer cross-functioneel/cross-business teamwork.