JavaScript is disabled. Please enable to continue!

Mobile search icon
Eurofins Netherlands NL >> Milieu >> FAQ

FAQ

Sidebar Image

Wij hebben de meest gestelde vragen verzameld. Mochten er naar aanleiding van deze FAQ nog vragen zijn, of kunt u uw vraag niet in deze FAQ terugvinden? Neem dan contact op met uw contactpersoon bij customer support. Wij staan u uiteraard graag te woord.

Ondanks dat wij deze informatie zorgvuldig hebben samengesteld, is onderstaande informatie onder voorbehoud van typefouten.

 

Veel voorkomende disclaimers en opmerkingen

Veel voorkomende disclaimers en opmerkingen

Conserveringstermijnen
Als een monster niet wordt zeker gesteld binnen het gestelde conserveringstermijn - zoals vermeld in SIKB protocol 3001 (grondmonsters) of NEN-EN-ISO 5667-3:2018 (water monsters) - dan is het uitvoerende laboratorium verplicht hierover een opmerking op het certificaat te plaatsen. Een tijdige aanmelding en aanlevering van de monsters is daarom belangrijk om overschrijdingen van de conserveringstermijn te voorkomen. Indien er twijfel is of de zekerstelling binnen het gestelde termijn plaats zal vinden kan het beste contact worden opgenomen met customer support.

Het SIKB protocol 3001 (grondmonsters) is gratis in te zien via onderstaande link:
https://www.sikb.nl/bodembeheer/richtlijnen/as-3000

Indien er een overschrijding wordt geconstateerd heeft de gerapporteerde waarde een reëlere kans op een- of meerdere afwijking(en). Hoe groot deze afwijking is kan per component verschillen en is verder afhankelijk van de matrix en de samenstelling van het monster. Meerdere factoren hebben hier invloed op, waardoor er moeilijk iets gezegd kan worden over hoe groot deze afwijking daadwerkelijk is.

Meetwaarde boven het maximale bereik van de methode
of
Het opgegeven resultaat is de bovengrens van de analysemethode
Bij de meeste metingen wordt een interne standaard meegenomen om de relatie tussen de concentratie van de stof te bepalen en het meetsignaal. Als deze opmerking op het rapport staat vermeld dan is de concentratie van de gemeten stof in het monster hoger dan in die van de kalibratielijn. Het monsters dient dan verdund te worden ingezet. Neem in dit geval contact op met Customer support om het monster verdund in te laten zetten.

Vluchtige oliefractie aanwezig
Deze opmerking kan vermeld staan wanneer er wel minerale olie is aangevraagd, maar geen olie vluchtig. Tijdens de meting is gebleken dat er een vluchtige olie fractie aanwezig is in het gemeten monster.

PCB 28 kan positief beïnvloed worden door PCB 31
PCB 28 en PCB 31 zijn als component bijna identiek, en kunnen derhalve niet met de gebruikte methode van elkaar gescheiden worden. De gerapporteerde waarde kan dus beide PCB’s betreffen. Over de specifieke verhouding tussen de 2 componenten kan vooralsnog geen uitspraak gedaan worden.

PCB 138 kan positief beïnvloed worden door PCB 163
PCB 138 en PCB 163 zijn als component bijna identiek, en kunnen derhalve niet met de gebruikte methode van elkaar gescheiden worden. De gerapporteerde waarde kan dus beide PCB’s betreffen. Over de specifieke verhouding tussen de 2 componenten kan vooralsnog geen uitspraak gedaan worden.

Rapportagegrens verhoogd t.g.v. verdunning monster
Als een monster vervuild is, of als een component in hoge mate aanwezig is dient het monster verdund ingezet te worden om binnen het meetbereik van de interne standaard te kunnen meten en om de apparatuur niet onnodig te vervuilen. Als een monster verdund wordt ingezet dan gaat hiermee de meetnauwkeurigheid omlaag, de rapportagegrens wordt met eenzelfde factor verhoogd als de verdunning van het monster. Een verdunning kan per losse component uitgevoerd worden.

Indicatieve waarde in verband met adsorptie van interne standaard
Door de matrix van het monster kan het voorkomen dat de interne standaard wordt geadsorbeerd tijdens de analyse. In dit geval zou het ook mogelijk kunnen zijn dat de te meten parameter ook wordt geadsorbeerd en wordt er mogelijk minder gemeten dan de daadwerkelijke waarde. Vandaar dat er dan indicatief gerapporteerd wordt.

 

 

Hoe en wanneer kan ik jullie bereiken?

Hoe en wanneer kan ik jullie bereiken?

Eurofins Analytico en Eurofins Omegam zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 08.00 uur en 17.30

Eurofins Analytico

+31 34 242 63 00
CsanalyticoNL@eurofins.com

Eurofins Omegam

+31 20 5976 680
CsOmegam@etbnl.eurofins.com

Conform welke normering wordt mijn analyse uitgevoerd?

Conform welke normering wordt mijn analyse uitgevoerd?

Voor de meest aangevraagde analyses en pakketten kan de gebruikte normering en accreditatie worden teruggevonden in onze informatiegids. Op de site van de RvA staat de complete scope/lijst van verrichtingen van Eurofins Analytico en Eurofins Omegam.
Eurofins Analytico: https://www.rva.nl/en/organisaties/eurofins-analytico-b-v/
Eurofins Omegam: https://www.rva.nl/en/organisaties/eurofins-omegam-b-v/

Ik wil in mijn opdracht monsters met meerdere matrices aanmelden, kan dit?

Nee, dit kan niet. Verschillende matrices zoals grond, grond AS3000, AP04 afvalwater, grondwater en asbestverdachte grond kunnen niet in eenzelfde opdracht aangemeld worden, maar dienen in separate opdrachten te worden aangemeld. Voorbeeld: het is niet mogelijk om éénzelfde opdracht monsters op grond AS3000 en asbest te laten analyseren. Dit is alleen mogelijk in 2 separate opdrachten.

Ik wil een monster laten analyseren met een afwijkende matrix, wat nu?

Monster met een afwijkende matrix dienen ten allen tijden voor het aanmelden met de projectcoördinator telefonisch gecommuniceerd te worden. In overleg met het lab kan het monster dan wel (indicatief) of niet worden ingezet. Eventuele matrix toeslag voor de extra handelingen op het lab kunnen tijdens het overleg ook overlegd worden. Monsters met een afwijkende matrix die zonder overleg worden aangemeld kunnen voor vervuilingen in meetapparatuur zorgen of andere monsters contamineren. Dit kan onnodige vertragingen en eventueel hoog oplopende kosten als gevolg hebben.

Kan ik asbest (verdachte) monsters op dezelfde manier aanmelden en aanleveren?

Kan ik asbest(verdachte) monsters op dezelfde manier aanmelden en aanleveren?

Nee, dit kan niet. Wij vragen u asbestverdachte monsters altijd te (laten) voorzien van asbeststickers, ook op grondpotjes als zegels over de deksel en het potje, eventueel dubbel verpakt (gebruik hiervoor de asbestzak). Indien monsters op chemische analyses geanalyseerd dienen te worden kunt u een opmerking plaatsen bij de opdracht (monsters asbestverdacht). De toeslag voor asbestverdachte monsters is per monster en vindt u in de geldende quotation of prijsafspraak.

Als monsters op asbest én chemische parameters onderzocht moeten worden, dienen er altijd twee monsters aangeleverd te worden (een emmer voor het asbest onderzoek en een grondpotje voor de chemische analyses).

Hoe vraag ik een koerier aan?

Als u wenst dat monsters bij u opgehaald worden kunt u een koerier aanvragen via de monster ophaallijn: 0800 0991 180. Indien er vóór 11.00 uur ‘s ochtends gebeld wordt kunnen de monsters vaak nog dezelfde dag opgehaald worden.

Kan ik ook monsters op locatie afgeven?

Kan ik ook monsters op locatie afgeven?

Ja dat kan bij onze laboratoria in Barneveld en Amsterdam.

Aanlevering op locatie Eurofins Analytico in Barneveld
Monsters kunnen iedere werkdag tussen 7.00 uur en 21.30 uur worden afgeleverd op ons laboratorium, het adres is Gildeweg 42 te Barneveld.

Gelieve aan te bellen bij nr 42 Monsterafgifte. Er komt een medewerker om de monsters in ontvangst te nemen en te scannen. Als hier ’s avonds niemand meer aanwezig is, graag de monsters afgeven aan een medewerker bij nr 44. Niet zelf de monsters neerzetten, zonder dat een medewerker weet dat ze er staan, om problemen te voorkomen

Aanlevering op locatie Eurofins Omegam in Amsterdam (voor asbest)
Monsters kunnen iedere werkdag tussen 8.00 uur en 17.00 uur worden afgeleverd op ons laboratorium, het adres is H.J.E. Wenckebachweg 120 te Amsterdam- Duivendrecht.

Ik heb een foutje gemaakt, kunnen jullie mijn monster retourneren?

Ja, dat kan. Let wel: er kunnen kosten in rekening worden gebracht voor retouropdrachten.

Eurofins Analytico
Retouropdrachten kunt u in overleg met de afdeling customer support afstemmen.

Eurofins Omegam
Retouropdrachten kunnen met een artikel aangevraagd worden via MijnLab, TerraIndex of een ander aanmeldsysteem.

Wat zijn de verschillende lever- en spoedtermijnen?

Klanten van Eurofins Omegam kunnen informatie over de lever- en spoedtermijnen terugvinden in MijnLab.
Klanten van Eurofins Analytico kunnen informatie over de lever- en spoedtermijnen hieronder uitgelegd vinden.

Standaard levertermijn
Het standaard levertermijn voor chemische analyses bedraagt 5 werkdagen, spoed is mogelijk met 3 werkdagen, 2 werkdagen, 1 werkdag, 12 uur (resultaat de volgende werkdag voor 9.00 uur) en 10.00 uur (resultaat de volgende werkdag voor 7.00 uur). De dag dat wij de opdracht en de monsters hebben ontvangen, telt altijd als het startmoment.

Eurofins Omegam biedt ook de mogelijkheid voor spoed 4 werkdagen voor AS3000 en AP04.

Voorbeeld voor een opdracht met 5 dagen levertermijn: Op dinsdag ontvangen wij monsters en opdracht (startmoment), wij rapporteren dan de week erna op dinsdag (werkdag 5) voor 17.30 uur. Afhankelijk van het gekozen spoedtermijn wordt er een spoedtoeslag toegepast, deze is terug te vinden in de geldende quotation of projectafspraak.

Levertermijn

Rapportagedatum en tijd

Uiterlijke aanmelding opdracht

5 werkdagen

5e werkdag voor 17.30 uur

Werkdag vóór 18.00 uur

3 werkdagen

3e werkdag voor 17.00 uur

Werkdag vóór 18.00 uur

48 uur

2e werkdag voor 17.00 uur

Werkdag vóór 18.00 uur

24 uur

Volgende werkdag voor 17.00 uur

Werkdag vóór 18.00 uur

12 uur

Volgende werkdag voor 09.00 uur

Werkdag vóór 18.00 uur

10 uur

Volgende werkdag voor 07.00 uur

Werkdag vóór 15.00 uur

Spoedtermijnen terugvinden
Voor de meest aangevraagde analyses en pakketten kan het snelste levertermijn worden teruggevonden in onze informatiegids. Neem voor de levertermijnen van overige analyses contact op met customer support.

Levertermijn speciale matrices
Levertermijnen van analyses in speciale matrices dienen te allen tijde te worden overlegd met customer support. In veel gevallen zal er geen spoed mogelijk zijn.

Levertermijn uitbestedingen
Het standaardlevertermijn van uitbestedingen (onderzoek bij een extern lab) kan variëren tussen de 10 en 15 werkdagen. Omdat het vaak om specifieke analyses gaat die door een ander lab worden uitgevoerd kan een nauwkeuriger levertermijn vaak moeilijk worden afgegeven.

Levertermijn Asbest in grond/puin/waterbodem
Asbest in grond/puin/waterbodem wordt standaard met 5 werkdagen gerapporteerd en kan indien gewenst met 48 uur gerapporteerd worden. Andere spoedtermijnen kunnen in overleg met customer support aangeboden worden.

Levertermijn Asbest in materialen, kleef- en luchtmonsters
Voor asbestanalyses op materialen, kleef- en luchtmonsters geldt een standaard levertermijn van 24 uur en kunnen met spoed aangemeld worden, zodanig dat deze direct geanalyseerd worden, om gebruik te maken van deze laatste service dient u de monsters af te leveren bij Eurofins Omegam. 

Wanneer zijn mijn resultaten beschikbaar ter inzage en toetsing?

Het versturen van het digitale analyserapport kan tot 20 minuten na validatie van het rapport duren. Dit geldt ook voor het inlezen van de resultaten in EOL. Het beschikbaar komen van resultaten in TerraIndex en andere “third-party software” kan oplopen tot een uur.

Deze vertraging is het gevolg van de verwerkingstijd in het systeem.

Hoe lang blijven mijn monsters bewaard?

Grondmonsters (waaronder ook asbest, waterbodem en AP04 monsters) worden standaard 28 dagen bewaard, watermonsters worden standaard 14 dagen bewaard. Zolang een opdracht in behandeling is, worden in de regel monsters niet afgevoerd.

Kunnen mijn monsters langer bewaard worden?

Kunnen mijn monsters langer bewaard worden?

Ja, dat kan. Let wel: er kunnen kosten gepaard gaan met een bewaaropdracht.

Eurofins Analytico
Een verzoek tot langer bewaren kan gedaan worden door een mail te sturen naar: Bewaarhoek-Barneveld@eurofins.com
Hierin dient in ieder geval in te worden meegenomen:

  • Het certificaatnummer
  • De gewenste datum van afvoeren

Alle extra aangeleverde veldmonsters die bij dit certificaatnummer horen worden tevens meegenomen in het bewaarverzoek. 

Eurofins Omegam
Een verzoek tot langer bewaren van monsters kan via een artikel aangevraagd worden via MijnLab, TerraIndex of een ander aanmeldsysteem. Gebruik het artikel waar de correcte bewaartermijn bij staat en vul alle barcodes in die van toepassing zijn.

Bewaaropdrachten gaan alleen per certificaat en niet per monster. Het is niet mogelijk om voor maar een gedeelte van de monsters binnen 1 opdracht een bewaaropdracht aan te vragen.

Wat is het verschil tussen pH(zuurgraad) en pH(zuurgraad) veldmeting?

Wat is het verschil tussen pH(zuurgraad) en pH(zuurgraad) veldmeting?

pH(zuurgraad): Wij bepalen de pH in het monster op het lab
pH(zuurgraad) veldmeting: Wij verwachten dat u de waarde van de pH zoals gemeten in het veld bij ons aanlevert zodat wij deze op het rapport kunnen vermelden.

Wij vragen u erop te letten dat u de juiste test kiest bij de aanmelding, om onnodige vertragingen te voorkomen.

Wat is het verschil tussen chloride/sulfaat/fluoride ion-chromatografie en analyzer?

Wat is het verschil tussen chloride/sulfaat/fluoride ion-chromatografie en analyzer?

Voor de bepaling van de componenten; chloride, sulfaat en fluoride kunt u twee methodes aan vragen: bepaling via deion-chromatografie en bepaling via de analyzer.  Beide testen meten de opgeloste fractie van deze componenten, echter is de ion-chromatografie een stuk gevoeliger waardoor deze een lagere rapportagegrens heeft. De bepaling via ion-chromatografie duurt minimaal 48 uur, de bepaling via de analyzer kan met 24 uur gerapporteerd worden. Let op: er kan verschil in prijs zitten. De prijzen vindt u in de geldende quotation of prijsafspraak.

Kunnen jullie rapporteren uit oude data?

Kunnen jullie rapporteren uit oude data?

Het is voor metalen, PAK`s en vluchtige componenten vaak mogelijk om van afgevoerde monsters resultaten te rapporteren. Dit is mogelijk doordat er tijdens een meting meerdere componenten tegelijkertijd worden bepaald. Er wordt in dat geval dan gerapporteerd uit eerder gemeten resultaten. Wenst u hiervan gebruik te maken kunt U contact opnemen met de afdeling Customer support.

Wat betekent het als er te weinig materiaal is voor AS3000?

Conform AS3000 moeten wij cryogeen malen. Hiervoor hebben wij minimaal 110 gram nodig. Het kan zijn dat bij een aanvullende analyse blijkt dat er te weinig materiaal is om cryogeen te malen. We kunnen het dan niet onder AS3000 inzetten, omdat we niet cryogeen kunnen malen. Wel kunnen we het inzetten onder de NEN. Hierover wordt u geïnformeerd en u kunt dan een nieuwe opdracht aanmaken voor de betreffende monsters met dezelfde barcodes en testen onder de matrix grond NEN. De AS3000 opdracht van deze monsters zullen wij dan annuleren.

Ik heb per ongeluk de verkeerde matrix geselecteerd, wat nu?

Voor het lab is het van groot belang dat de juiste matrix geselecteerd wordt. Dit heeft namelijk invloed op welke voorbehandelingstesten in de opdracht komen. Bij afvalwater wordt er voor metalen bijvoorbeeld ontsloten, terwijl dit voor grondwater niet het geval is. Mocht het zo zijn dat u de verkeerde matrix hebt geselecteerd, dan zijn wij genoodzaakt de opdracht te laten vervallen en u te verzoeken een nieuwe opdracht aan te maken met de juiste matrix.

Ik weet niet onder welke matrix mijn monster hoort?

Neem hiervoor contact op met uw vaste contactpersoon bij de customer support van Eurofins Analytico. Samen kunnen jullie nagaan bij welke matrix uw monster hoort. Mocht u namelijk de verkeerde matrix selecteren, dan zijn wij genoodzaakt de opdracht te annuleren.

Kan ik de projectnaam, of -nummer nog aanpassen van mijn opdracht?

Dit is mogelijk. Loopt uw opdracht nog bij Eurofins Analytico? Dan kunt u de projectnaam wijzigen in EOL onder de knop ‘Aanmelden’ en dan ‘Beheer projecten’. Zoek in de lijst het betreffende project op en wijzig de naam. Alleen de contactpersoon die het project heeft aangemaakt, kan deze wijzigen.

Het projectnummer is niet op deze manier te wijzigen. Deze kunt u wijzigen door een nieuw project aan te maken in EOL, uw vaste contactpersoon bij customer support Eurofins Analytico, hiervan op de hoogte te stellen en zij kunnen vervolgens het nieuwe projectnummer linken aan de opdracht.

Mocht uw opdracht al zijn afgerond dan kan uw vaste contactpersoon bij Eurofins Analytico een tweede versie van uw rapport maken met de juiste projectnaam of het projectnummer. Het kan zijn dat hier administratiekosten voor in rekening gebracht worden.

Er zit een fout in mijn opdracht, kan ik deze nog aanpassen/annuleren?

Het annuleren van een opdracht is alleen mogelijk als deze nog niet is vrijgegeven/ingezet.

Het wijzigen van een opdracht is helaas niet mogelijk. Mocht u testen missen, dan kunt u het beste een nieuwe opdracht aanmaken met die testen erin. Mocht de opdracht nog niet zijn vrijgegeven/ingezet, dan kunnen we deze annuleren en kunt u een geheel nieuwe opdracht aanmaken.

Neem altijd op dezelfde werkdag vóór 17:30 telefonisch contact op de customer support van Eurofins Analytico, op die manier kunnen we u het snelste helpen en hebt u de grootste kans dat uw opdracht eventueel nog te annuleren is.

Kan ik de spoedtermijn laten aanpassen?

Ja, dit is mogelijk, mits deze opdracht nog niet is vrijgegeven/ingezet. Belt u direct dezelfde werkdag vóór 17:30 naar de customer support van Eurofins Analytico, dan heeft u de meeste kans dat uw opdracht nog aangepast kan worden. Als de opdracht al is vrijgegeven, kan de spoedtermijn niet meer worden aangepast.

Waarom wordt mijn opdracht later ingezet als ik een opmerking meegeef?

Elke opmerking die u bij uw opdracht toevoegt (in scherm 4 bij het aanmelden in EOL) zorgt ervoor dat de opdracht stil komt te liggen in ons systeem. Customer Support moet deze opdracht handmatig verwerken voordat de opdracht kan worden vrijgegeven. Dit zorgt ervoor dat er vaak 1 of meerdere werkdagen vertraging optreedt (afhankelijk van de opgegeven opmerking). Geef dus alleen een opmerking mee als het niet anders kan. Heeft een opdracht spoed en moet u een opmerking meegeven? Neem dan altijd telefonisch contact op met uw vaste contactpersoon bij customer support van Eurofins Analytico, zodat hij/zij hiervan op de hoogte is en snel kan schakelen.

Wat moeten we regelen voor nieuwe medewerkers die gaan aanmelden bij Eurofins Analytico?

Geef het aan ons door zodra een nieuwe medewerker opdrachten gaat aanmelden. Uw vaste contactpersoon kan dan een EOL-account aanmaken en de nodige instellingen verzorgen, zodat de medewerker rapporten kan ontvangen. Heeft iemand binnen uw organisatie rechten om collega’s toe te voegen in EOL? Laat het ons dan ook weten. Deze persoon moet namelijk ook in onze systemen geregistreerd worden. Alleen een EOL-account aanmaken is in dat geval niet voldoende. Graag ook een seintje bij uitdiensttreding, zodat uw informatie up to date blijft bij ons.

Kan ik emballage van een ander lab gebruiken?

Bij voorkeur gebruikt u de emballage van Eurofins. In principe is het mogelijk om andere emballage te gebruiken. Het is hierbij van belang dat de emballage voorzien is van een barcode en dat eventuele conservering overeenkomt met behulp van het emballagekaartje. Wees uzelf er wel van bewust dat het gebruik van niet-Eurofins emballage risico met zich meebrengt van fouten en vertraging. Dit komt doordat sommige labs bijvoorbeeld langere barcodes hebben, die niet goed gescand kunnen worden in ons systeem.

Kan ik emballage gebruiken zonder barcode?

Nee, het is niet mogelijk om emballage te gebruiken zonder barcode, deze is namelijk niet meer te traceren op ons lab. Wel is het mogelijk om hier een algemene 090 barcode sticker op te plakken. Deze stickers zijn te verkrijgen via onze logistieke dienst.

Waarom heb ik stagnatie bij foutieve barcodes?

Dagelijks ontvangen we een groot volume aan potten en flessen. Mocht u in de opdracht per ongeluk foutieve barcodes hebben doorgegeven, is het voor ons niet meer mogelijk om de juiste potten/flessen aan deze opdracht te koppelen. Het achterhalen van de juiste barcodes kost tijd, wat leidt tot vertraging. Het is daarom van groot belang dat u de juiste barcodes invult in de opdracht. Vul ook de 0 in waar de meeste barcodes mee beginnen.

Waarom heb ik stagnatie bij ontbrekende veldgegevens?

Zonder veldgegevens kunnen de testen die u hebt aangevraagd (bijvoorbeeld pH of temperatuur) niet afgerond worden. Deze kunnen pas afgerond worden zodra we deze veldgegevens binnen hebben. Controleer dus altijd of u de veldgegevens hebt doorgegeven aan het laboratorium.

Is het mogelijk een barcode in twee verschillende opdrachten tegelijkertijd op te geven?

Nee, dit is niet mogelijk. Een barcode kan maar in 1 opdracht per keer voorkomen. Het is dus niet mogelijk om bijvoorbeeld een lange lijst aan barcodes in 2 opdrachten op te geven met de opmerking ‘het is allemaal hetzelfde materiaal, dus kies zelf maar welke emballage gebruikt wordt’. Zorg er dus altijd voor dat de barcodes in de opdracht overeenkomen met de analyse die u wenst uit te voeren in die opdracht.
Het is wel mogelijk om een vervolgopdracht te maken met dezelfde barcode, als de originele opdracht is afgerond.

Kan ik asbest en chemische analyses in één opdracht aanmelden?

Nee, dit is niet mogelijk. Hiervoor dient u een opdracht aan te melden met chemische testen en een andere opdracht voor de asbest analyses. Bij een asbest analyse wordt het hele monster gebruikt. Maak daarom de opdracht met chemische analyses eerder aan, zodat deze als eerste wordt geanalyseerd. Zorg ervoor dat u doorgeeft in de opdracht wanneer een monster asbestverdacht is, zodat we deze juist kunnen behandelen en de veiligheid van onze medewerkers kunnen garanderen. Denk ook aan de juiste dubbele verpakking die nodig is bij asbestverdacht materiaal. Is een monster niet asbest verdacht, gebruik dan geen asbest emballage. Anders zullen we eerst bij u vragen of dit monster asbestverdacht is.

Kan ik asbest grond/puin en asbest SEM in één opdracht aanmelden?

Nee, helaas is dit niet mogelijk. Er dient éérst een asbest grond of asbest puin analyse uitgevoerd te worden op een emmer. De kleine fractie wordt dan apart weggezet. Naderhand kunt u deze barcode weer opnieuw aanmelden voor asbest SEM. De kleine fractie wordt dan geanalyseerd. Het is niet mogelijk om asbest SEM aan te melden zonder eerst asbest grond of asbest puin op een monster te hebben geanalyseerd.

Ik kan een bepaalde test/pakket niet vinden bij het aanmelden, wat moet ik doen?

Neem contact op met de customer support van Eurofins Analytico. Zet de test/pakketcode niet in de opmerking, we kunnen dan niet garanderen dat deze test/dat pakket daadwerkelijk uitgevoerd kan worden op de betreffende matrix. Meld uw opdracht zeker niet aan onder een andere matrix waar u de test wel kan vinden. Wij kunnen de matrix niet aanpassen en moeten dan de opdracht annuleren en u vragen een nieuwe opdracht aan te maken.

Ik ben vergeten mijn projectafspraak mee te geven aan de opdracht, is dit achteraf nog mogelijk?

Ja, dit is nog mogelijk, maar alleen als de opdracht nog niet is afgerond. Neem zo snel mogelijk contact op met uw vaste contactpersoon bij Eurofins Analytico. Mocht een opdracht al afgerond zijn, kan het mogelijk zijn dat we een credit voor u opstellen. Het kan zijn dat we daarvoor genoodzaakt zijn administratiekosten te rekenen.